Workation
Hollandse luchten en een uitgestelde introductie

Workation
Deze keer komt de schrijvelarij vanuit een workation locatie in Midden Nederland. Het werkt inspirerend om vanuit een andere locatie de dagelijkse werkzaamheden te doen en na het werk gelijk op vakantie te zijn. Nu het intensieve reizen definitief achter de rug is, zal ik mijn prikkels op een andere manier opzoeken.
De eerste weken zzp zitten erop en het begint langzamerhand te wennen. De nieuwe status voelt goed. De vanzelfsprekendheid van ingesleten vaste patronen zijn ingewisseld voor meer ruimte en vrijheid. Het enige wat wel zeer deed was dat de leasebak die ik met zorg had uitgekozen moest worden ingeleverd. Met de youngtimer die ervoor in de plaats kwam heb ik in de afgelopen 6 weken een gewenningsproces moeten ondergaan vanwege een lege accu, een motorstoring en dure benzine. Maar hij is wel van mij!
Vol enthousiasme ben ik elke dag bezig mijn opdrachtgevers te geven waar ze me voor betalen: meer verkoop. Het is een grote uitdaging om dit binnen de tijd uit te voeren die daarvoor staat gepland om vervolgens genoeg tijd over te houden voor het ontwikkelen van nieuwe producten, het zoeken naar nieuwe opdrachten, het bijwonen van netwerkbijeenkomsten, het schrijven van blogjes, het doen van administratie en voltooien van mijn boek. Ik wilde meer prikkels en zal ze krijgen ook.
Om met dat boek door te gaan: dank jullie wel voor de positieve reacties op mijn vorige blog/nieuwsbrief. Voor degene die dit gemist heeft een korte update.
Ik ben bezig met het in eigen beheer uitgeven van mijn boek: “Stop Verkopen”. Iedereen uit de schrijverswereld gaf me vergelijkbare feedback: “Je schrijft leuke stukkies maar van een boek ga je niet rijk worden. Het zal je hooguit helpen je bedrijf op de kaart te zetten.” Als dat het geval is, betekent het dat ik misschien een paar honderd boeken verkoop met een paar euro netto opbrengst na aftrek van kosten. Groter zal het niet worden. Mijn boek is zeer hoogstwaarschijnlijk geen potentiële bestseller en zal bij het grote publiek een marginaal bestaan hebben. Het onderwerp, sales, is hiervoor te specialistisch en de nichemarkt, de lezende salesmanager, is te klein.
Daarom:
1- Het boek ga ik in eigen beheer uitgeven
2- De lancering gaat per hoofdstuk
3- Zes hoofdstukken
4- Zes keer rumoer maak rondom mijn boek
5- Optimale aandacht voor mijn boek
6- Verkeer op mijn website, wat goed is voor de SEO
De gedachte hierachter is dat elk product een PLC heeft, dat is een Product Life Cycle of een levenscyclus. Een voorbeeld PLC grafiek staat in de begeleidende foto hierboven afgebeeld. Elk product gaat een levensfase door en de uitdaging is om die levensfase zo lang mogelijk te maken om uiteindelijk zo veel mogelijk van je product te verkopen.
Een korte uitleg
Door mijn boek in fases uit te geven verleng ik de introductiefase van het product. Wanneer de levensduur van het product in de markt langer wordt, komt dat de verkoop ten goede. Hoe langer de PLC, hoe meer verkoop. Om te voorkomen dat de PLC in de dalende lijn terecht komt, moet er een innovatie plaatsvinden. Dat kan zijn een productinnovatie of een marktinnovatie. Beide ga ik realiseren door in stoffige zaaltjes seminars (productinnovatie) te geven en zo tegen een extra vergoeding uitleg te geven over wat er in dat boek staat zodat de niet-lezer (marktinnovatie) het boek ongelezen in de kast kan zetten.
Het eerste hoofdstuk staat inmiddels te koop in mijn webshop
en de volgende releases zijn gepland om de drie weken.
Als je mijn boek per hoofdstuk koopt, betaal je voor het aantal woorden dat je krijgt. De prijs is €0,001 per 10 woorden. Een hoofdstuk gaat vervolgens tussen de €2,50 en €5,- kosten.
Het boek zal 6 hoofdstukken krijgen.
De voorpublicatie kan je kopen voor €30,-. Je krijgt hiervoor alle delen digitaal downloadbaar en een gedrukt exemplaar per post.
Daarna gaat het boek € 35,- gaan kosten exclusief verzendkosten.
Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden, schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Stuur een mail naar
Mag het iets meer zijn?
